Datki i zwierzęta z klatki

Nie bój się wolności ludu

To jeden z największych cudów

Jaki otrzymaliśmy ostatnio

By żyć w pokoju i dostatnio

Nie bądź jak ciemne masy,

Które wszystko zrobią dla kasy

Nawet swą wolność oddadzą

Serce i dusze sprzedadzą

Pieniądze nie trwają wiecznie

Niewolnictwo zaś bezsprzecznie

Czy znacie zoologiczne ogrody?

Tam miast na łonie przyrody

Żyją zwierzęta zniewolone

Swej wolności pozbawione

Latami tak były tresowane,

Źe nie potrafią już żyć same

Bo wolność jest umysłu stanem

I nie będziesz już swym panem

Gdy zdasz się na swego tresera

On w środkach nie będzie przebierał

Byś trwał w nieświadomości,

Że już nie żyjesz na wolności

Temu służą właśnie rządowe datki

Byś myślał żeś nie zwierz z klatki

Gdy tymczasem jesz z pańskiej ręki

Zawodząc, dzięki ci panie, dzięki

A gdy pan ów wszystkich nas zniewoli

Miską ryżu i szczyptą soli

Najeść nam się będzie kazał

I nie będzie wtedy zważał

Na nasze wolności pragnienie

Ono już tylko wspomnieniem

I archaicznym słowem

Co zaśmieca każdą głowę

W naszych umysłach pozostanie

Bo każde tak się kończy branie

Przywilejów od oszusta

Że gdy państwowa już jest pusta

Kasa, budżetem również zwana

To choć byś padał na kolana

Przed tym swoim panem

Teraz jesteś zwykłym chamem

Bo pan dając coś tobie

Przede wszystkim myśli o sobie

I gdy wolność mu swą sprzedawałeś

Niewolnikiem jego się stałeś

Na wzór znanego wszystkim jelenia

Któremu zakazano myślenia

18 myśli na temat “Datki i zwierzęta z klatki

Dodaj własny

  1. Ignacy Krasicki zauważył ten problem i podkreślił go takimi słowami:
    „Czegóż płaczesz? – staremu mówił czyżyk młody –
    Masz teraz lepsze w klatce niż w polu wygody”.
    „Tyś w niej zrodzon – rzekł stary – przeto ci wybaczę;
    Jam był wolny, dziś w klatce – i dlatego płaczę”.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

The Biveros Effect

To Travel is to Live

Co zostało na alei róż...

Duże dziewczyny nie płaczą, czyli wyznania Milagros Goldberg- DDA z nerwicą w tle.

U stóp Benbulbena

pocztówki z Irlandii

Hobo Movie

Movies Review in the Hindi Language

Śpiew ptaka

Życie tu i teraz jak śpiew ptaka, który śpiewa po prostu, zawsze.

Der Amateur Photograph

Ein Blog über Optik und Photographie - A blog about optics and photography

Co mi tam....

Poza facebookiem istnieje życie.

Prefiero quedarme en casa

Un blog sobre lo que me gusta escribir

saberblog

sabera myśli zapisane, czyli internetowa ziemia obiecana współczesnego narcyza i lansera

w poszukiwaniu perspektyw

moje bzdury, radości i frustracje

NIEZAPOWIEDZIANA

trochę na wesoło, trochę na smutno

Słowiki nie płaczą

If you were ever in doubt, don't sell yourself short, you might be bulletproof ~~

Melanż

Mam zakaz chlania, cale szczęście jebie zakazania

%d blogerów lubi to: